Szolgáltatási feltételekRil Office Kft.

vendor

Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF) a RIL OFFICE Kft. (1104 Budapest, Bodza u 13, adószám: 23974094-2-42, cégjegyzékszám: 01-09-987261, továbbiakban: RIL ), a www.riloffice.hu címen elérhető web shopból történő rendelés feladás általános feltételeit hivatott bemutatni. Az ÁSZF célja a RIL és a Vevő-k közötti általános üzleti viszonyok szabályozása a webshopból történő vásárlás esetére, ha az a két fél között egyébként nem szabályozott, szerződéses háttérrel.

Az ÁSZF tartalmazza a webshopban leadott megrendelés szabályait, feltételrendszerét, a Vevő és a RIL lehetőségeit, jogait és kötelezettségeit és a RIL webshop üzemeltető felelősségét.

A Vevő olyan jogi személy, amely jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően a RIL-hez bármely módon (telefon, fax, a www.riloffice.hu webshop segítségével, postai úton) árurendelést ad le. A RIL lakossági kiszolgálást nem végez, lakossági természetes személyektől rendelést nem fogad. A RIL webshop használatakor nem jön létre jogviszony a Vevők és az RIL között.A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.riloffice.hu weboldalon található elektronikus áruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A www.riloffice.hu webshopban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza.A www.riloffice.hu webshopban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges,a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

 

Regisztráció

 

- A vevő a regisztrációs kérelem elküldésével, illetve az első rendelés leadásával elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek tartja az ÁSZF feltételeit.

- Az ÁSZF ilyen módon történő elfogadása szükséges feltétele a megrendelés teljesítésének és az áruk kiszállításának, a megrendelt mennyiségben és a kért helyszínre.

- A Vevő regisztrációjához a következő adatok megadása szükséges:

            - pontos cégnév

- adószám

- cím (számla)

- szállítási cím (amennyiben eltér a számlázási címtől)

- telefonszám

- e-mail cím

- kapcsolattartói adatok (név, telefonszám, e-mail cím)

- A Vevő a fenti adatok bármely változása esetén köteles azokról a RIL-t haladéktalanul írásban tájékoztatni. A regisztrációt RIL legkésőbb egy munkanapon belül elvégzi, a fenti feltételek Vevő általi teljesítését követően.

 

A megrendelés

 

- A megrendelés a vevő egyoldalú jogi cselekedete, amely során a RIL katalógusában / webshopjában feltüntetett áruk kiszállítását kéri, az aktuális listaár szerinti árért, vagy a korábbi megállapodás eredményeként létrejött árért, a megrendelésben megadott szállítási címre, címekre, pontosan meghatározott mennyiségben.

- A RIL webshopban leadott megrendelésről a Vevő automatikus megrendelés - visszaigazolást kap a képernyőn és e-mailben, amely azt jelenti, hogy a RIL a megrendelést átvette, megkapta. Az adás-vételi vagy szállítási szerződés a Vevő és a RIL között, a termék átadásakor jön létre. A szerződés megkötését a RIL a megrendelés kézhezvételének igazolását követően is megtagadhatja, ha a megrendelt termék vagy termékek nincsenek készleten, vagy az nem beszerezhető, vagy a Megrendelő nem tudja igazolni hitelt érdemlő módon, hogy a Megrendelő nem lakossági természetes, hanem jogi személy.

- Amennyiben a RIL minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

- A megrendelés telefon, faxon, e-mailben vagy a www.riloffice.hu internetes oldalak segítségével adható fel,vagy egyéb egyeztetett módon.

- A Vevő a megrendelés kézbesítésével elismeri és elfogadja a RIL katalógusában / webshopban kínált áru aktuális érvényes árait, és egyúttal beleegyezik a jelen ÁSZF-be.

- A RIL -nek jogában áll a megrendelést indoklás nélkül elutasítania, anélkül, hogy a Vevő ez ellen bármilyen jogorvoslattal élhetne.

- A RIL -nek továbbá jogában áll elutasítani a megrendelést, amennyiben a Vevőnek nincs kiegyenlítve minden, a RIL -lel szemben fennálló, a megrendelés napján esedékes kötelezettsége, valamint ha a Vevő a megrendelés teljesítésével túllépné a RIL által meghatározott hitelkeretét.

 

A megrendelés teljesítése

 

- A megrendelés teljesítése alatt a megrendelt áru Vevő részére történő fizikai kiszállítása vagy átadása értendő. Az áru teljesítése, átadása a Vevő igénye alapján történik, de legfeljebb 3 munkanapon belül. Ettől eltérő teljesítés lehetséges, azonban ebben az esetben RIL tájékoztatja Vevőt a várható teljesítésről.

- Amennyiben a Vevő az első regisztrációnál nem ad meg más szállítási címet, a teljesítés helyszíne alatt a vevő székhelye értendő. Abban az esetben, ha a vevő egyszeri alkalommal az árut a megszokottól eltérő helyszínre kívánja kiszállíttatni, a RIL -t írásban köteles figyelmeztetni a megrendelés leadásakor.

- A RIL az árura vonatkozó teljesítési kötelezettségét rendben teljesíti a megrendelt áru,Vevőnek történő átadása pillanatában. A részteljesítés megengedett, és a Vevőnek nem áll jogában annak elutasítása. Amennyiben a RIL csak részben teljesít az első szállítási alkalommal, az elmaradt tételeket nyilvántartásba veszi és a Vevő részére az első lehetséges alkalommal kiszállítja (amikor a hiányzó áruféleségek legkorábban megérkeznek a kiszállítást bonyolító raktárába).

- A Vevő köteles a szállítmány átvételét követően azonnal mennyiségi és minőségi ellenőrzést végrehajtani. Amennyiben a Vevő megállapítja, hogy a kiszállított áru sérült, vagy mennyiségileg hiányos, ezt a tényt fel kell tüntetni a szállítólevélen, amelyben a Vevő aláírásával igazolja az áru átvételét.

- A Vevő vagy annak jogosult képviselője az áru átvételét oly módon igazolja, hogy az árut átvevő jogosult személy nevét nyomtatott betűvel feltünteti a szállítólevélen, majd a RIL-nek visszaküldendő szállítólevelet aláírja. A Vevő felel azért, hogy az árut az arra jogosult személy vegye át.

- A szállítólevél az áruszállítmány részét képezi. A RIL, mint szállító, adatain kívül a Vevő megjelölését és azonosító adatait is tartalmazza, valamint a kiszállított áru adatait is (megrendelési számok, áru megnevezése, kiszállított mennyiségek).

 

Termékár és a teljesített megrendelések kifizetése

 

- A termékek ára a RIL aktuális árlistájában, a mindenkori webshopban, a listaárakban van feltüntetve. A RIL fenntartja magának a jogot, hogy az áru árát szabadon módosíthassa. A rendelés elkészítésének idejétől függetlenül, mindig a megrendelés kézhezvételének idején érvényes ár a meghatározó. Az árváltozásról a RIL új, aktuális árlista kiadásával tájékoztat vagy a webshopban a rendszer erre mindig figyelmeztet a rendelés elküldése előtt. Az aktuális árakról a RIL ügyfélszolgálatánál, vagy a katalógusban feltüntetett kirendeltségeken lehet érdeklődni. Az új, aktuális árlista érvényesítésének napjával az új árlistában feltüntetett árak érvényesek.

- A termékek tulajdonjoga mindaddig nem száll át a Vevőre, amíg a Vevő a vételár teljes összegét (beleértve az ÁFA-t is) valamint a kiszállítási díjat, (ha van) hiánytalanul meg nem fizette.

- A számla kifizetésének határideje a RIL által meghatározott nap, mely az áru átvételéből adódó kötelezettségek megtérítésének legvégső napja. Egyúttal az a nap, amikor a kiszámlázott összeget az ÁFA-val együtt jóvá kell írni a RIL bankszámlájára. A fizetési teljesítés történhet kézpénzben is az áru átadásának pillanatában. A fizetés módja az első rendelés leadásakor megállapodás tárgyát képezi, amihez aztán visszavonásig kötik magukat a felek.

- Amennyiben a Vevő késik a kiszállított áruért kiállított számla fizetésével, a RIL -nek jogában áll késedelmi kamatot felszámolni a mindenkori jegybanki alapkamat mértékében. Amennyiben a Vevő a számla fizetési határidején túl több mint 30 napot késik annak kiegyenlítésével, a RIL -nek jogában áll az adásvételi szerződéstől visszalépni. Az adásvételi szerződéstől való visszalépést írásban kell megvalósítani és a Vevő általi kézhezvétel pillanatától számítva hatályos. A szerződéstől való visszalépés a Vevő címére fax vagy elektronikus posta segítségével történő elküldés pillanatában tekinthető kézbesítettnek. A Vevő ebben az esetben köteles azonnal visszaadni a RIL -nek a megszerzett és ki nem fizetett árut, eredeti állapotában, bontatlan csomagolásban és mennyiségben, saját költségére és veszélyére. Az áru visszaadásának időpontjáról és formájáról külön szükséges egyeztetni. Amennyiben az áru visszaadása eredeti mennyiségben és állapotában nem lehetséges, a RIL fenntartja magának a jogot, hogy a tartozás összegét minden hozzáférhető jogi eszköz segítségével követelhesse.

- Az árak minden esetben nettó árak, a mindenkori áfát nem tartalmazzák!

 

Szállítás és annak díja

 

RIL a megadott feltételekkel történő megrendelés esetén, az árut ingyenesen kiszállítja Magyarország teljes területén, amennyiben a megrendelt áru értéke meghaladja a nettó 15.000,- Ft+ ÁFA összeget. Ebben az esetben áru megadott címre való kiszállításával kapcsolatos költségeket teljes mértékben a RIL állja. Abban az esetben, ha a megrendelt áru értéke nem haladja meg a nettó 15.000,- Ft+ ÁFA értéket, a Vevő részére átalánydíjas szállítási költség kerül kiszámlázásra, melynek mértéke 1.000,- Ft+ ÁFA.

 

Áru visszaadása

 

- A Vevőnek joga van a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (ll.26.) kormányrendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) szerint az áru átvételét követő 14 napon belül visszaadni a megrendelt árut a RIL társaságnak, azzal a feltétellel, hogy az árut eredeti állapotában, sérülésmentesen, eredeti csomagolásban adja vissza. Kiemelten fontos, hogy a nyomtatók tartozékait (toner, festékpatron, festékszalag és egyéb számítástechnikai kellék) kizárólag eredeti, kicsomagolatlan állapotban lehetséges visszaadni. A fenti feltételek teljesítésével a RIL az árut visszaveszi és a Vevő részére jóváírást állít ki.

A Vevő nem jogosult visszaszállítani a külön kérésére leszállított terméket, különösen, ha az nem az aktuális katalógusban/webshopban szerepel, vagy arról korábban nem esett szó a megállapodásban, irodabútort, székeket, amelyek összeszerelése már megkezdődött vagy befejeződött. A visszaszállítandó árut átadást igazoló bizonylat kiállításával lehet visszaadni. A bizonylat nélkül a RIL nem veheti át az árut.

 

Garancia, jótállás, szavatosság

 

- A RIL által árusított valamennyi termékre, kivéve a romlandó termékeket, élelmiszereket és italokat, 12 hónap jótállási időt vállalunk, amennyiben az nincs másként meghatározva az általános törvényelőírások által. Egyes árufajtákra meghosszabbított jótállási időt nyújtunk, amely mindig láthatóan fel van tüntetve a RIL mindenkori katalógusban.

- A megrendelt termékekre vonatkozó valamennyi jótállási és szavatossági kötelezettség a RIL -t terheli. A jótállás és szavatosság arra terjed ki, hogy a megrendelt és a RIL által leszállított termékek hibáktól mentesek, újak.

- Jótállásra az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendeletben (továbbiakban: jótállási Korm.rendelet) foglalt mindenkor hatályos rendelkezései az irányadók.

 

Reklamáció kezelése

 

- A Vevő egyoldalú keresete a Szállító felé, amely a kiszállított áru (minőségi és/vagy mennyiségi) hibáira vonatkozó felelősség jogérvényesítésére irányul. A reklamációt írásban, vagy a RIL ügyfélszolgálatának címzett bejelentéssel kell megvalósítani.

- A kiszállított áru nyilvánvaló (minőségi és/vagy mennyiségi) hibáira vonatkozó reklamációt az áru kézbesítését követő 2 munkanapon belül kell megvalósítani. A reklamációnak tartalmaznia kell a megrendelés vagy az ügyfél nevét és számát, a termék cikkszámát, a hiányzó mennyiségeket és/vagy az áru minőségi hibáinak pontos leírását.

- A mennyiségi eltérésekre vonatkozó reklamáció elfogadását követően a hiányzó árut a lehető leggyorsabban, az első adandó alkalommal ki kell szállítani.

- A megállapított minőségi hibákra vonatkozó reklamáció elfogadását követően, a hibás árut az első lehetséges alkalommal minőségileg megfelelő árura kell cserélni.

- Az olyan hibákra vonatkozó reklamációt, amelyek a kiszállított áru használata során derülnek csak ki, írásban vagy a RIL ügyfélszolgálatánál kell bejelenteni.

- Abban az esetben, ha a termék javíttatása szükséges, az ügyfél köteles azt kivárni és átvenni a megjavított terméket.

 

A felelősségvállalás mellőzése

 

- A RIL nem tud felelősséget vállalni a RIL mindenkori katalógusának nyomdai hibáiért és a weboldala, webshopja üzemeltetésével vagy használatával kapcsolatban keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért beleértve a számítógépes vírusok okozta károkat, elmaradt hasznot, adatvesztést, a használat kieséssel kapcsolatos károkat is.

 

Záró rendelkezések

 

- A RIL és a Vevő között fennálló jogviszonyokra a Magyarország területén érvényes jogrend vonatkozik.

- A szerződő felek kötelezik magukat, hogy a jelen ÁSZF-ből adódó kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos valamennyi vitájukat elsősorban peren kívüli megegyezés útján rendezik

- Ezen Általános Szerződéses Feltételek 2016. május 1.-én lépnek hatályba és a visszavonásig érvényesek.

 

RIL OFFICE KFT

Budapest, 2016. május 1.